Villkor för tjänsten

Artikel 1 - Definitioner

I dessa regler skall följande termer ha följande betydelser:

Betänketid: den tid under vilken köparen kan utöva sin ångerrätt;

Köpare: en fysisk person som inte handlar som ett led i sin yrkesutövning eller näringsverksamhet och som ingår ett distansavtal med säljaren;

Dag: varje kalenderdag;

Kontinuerligt avtal: ett distansavtal som avser en serie varor och/eller tjänster, varigenom leveransen och/eller köpet sprids över tiden;

Varaktigt medium: varje medium som gör det möjligt för köparen eller säljaren att lagra information som rör honom personligen på ett sätt som möjliggör framtida åtkomst och oförändrad reproduktion av den lagrade informationen.

Ångerrätt: köparens möjlighet att frånträda distansavtalet inom ångerfristen;

Säljare: en person eller ett företag som erbjuder produkter och/eller tjänster till konsumenter på distans;

Distansavtal: ett avtal där, inom ramen för ett system som säljaren organiserar för distansförsäljning av varor och/eller tjänster, avtalet ingås uteslutande med hjälp av en eller flera tekniker för distanskommunikation;

Teknik för distanskommunikation: en metod som kan användas för att ingå ett avtal utan att köparen och säljaren befinner sig i samma rum vid samma tidpunkt.

Allmänna villkor: säljarens Allmänna villkor som anges här.

Artikel 2 - Säljarens identitet

Webbplatsens namn: Zenraparis.se
Företagets namn: Zenra Paris
E-post: info@zenraparis.se
Telefonnummer: +31613063667
Kontaktformulär: https://zenraparis.se/pages/kontakt
Adress: Torsgatan 7, Uppsala, 753 14, Sverige

Kundtjänst: Måndag till fredag från 09:00 - 17:00

Artikel 3 - Tillämplighet

Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från säljaren och för varje distansavtal och beställning som ingås mellan säljaren och köparen.

Innan distansavtalet ingås skall texten till dessa allmänna villkor göras tillgänglig för köparen. Om detta inte är möjligt skall det anges att de allmänna villkoren kan granskas i säljarens lokaler och att de på köparens begäran skickas kostnadsfritt.

Om distansavtalet ingås på elektronisk väg får texten till dessa allmänna villkor göras tillgänglig för köparen på elektronisk väg på ett sätt som lätt kan lagras av köparen på en varaktig databärare. Om detta inte är möjligt kommer det att anges var de allmänna villkoren kan inspekteras elektroniskt och att de kommer att skickas kostnadsfritt på köparens begäran.

Om särskilda produkt- eller tjänstevillkor gäller utöver dessa allmänna villkor ska andra och tredje styckena gälla i tillämpliga delar och vid motstridiga allmänna villkor får köparen alltid förlita sig på den tillämpliga bestämmelse som är mest förmånlig för honom.

Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid någon tidpunkt är helt eller delvis ogiltiga eller upphävda, ska avtalet och dessa villkor i övrigt förbli giltiga och den berörda bestämmelsen ska utan dröjsmål genom ömsesidig överenskommelse ersättas med en bestämmelse som så långt som möjligt närmar sig den ursprungliga bestämmelsens innebörd.

Situationer som inte täcks av dessa allmänna villkor ska bedömas utifrån andemeningen i dessa allmänna villkor.

Oklarheter om tolkningen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra villkor ska tolkas utifrån andemeningen i dessa allmänna villkor.

Artikel 4 - Erbjudandet

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller är föremål för villkor, kommer detta uttryckligen att anges i erbjudandet.

Erbjudandet är icke-bindande. Säljaren förbehåller sig rätten att ändra och anpassa erbjudandet.

Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att köparen ska kunna göra en korrekt bedömning av erbjudandet. Bilderna i erbjudandet är en korrekt återgivning av de produkter och/eller tjänster som erbjuds. Uppenbara misstag eller fel i anbudet binder inte säljaren.

Varje anbud innehåller sådan information att det är tydligt för köparen vilka rättigheter och skyldigheter som är knutna till godkännandet av anbudet.

Artikel 5 - Avtalet

Med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4 träder avtalet i kraft när köparen har accepterat erbjudandet och uppfyllt de villkor som anges i detta.

Om köparen har accepterat erbjudandet elektroniskt, ska säljaren omedelbart bekräfta mottagandet av acceptansen av erbjudandet elektroniskt. Så länge mottagandet av denna accept inte har bekräftats av säljaren, kan köparen häva avtalet.

Om avtalet ingås på elektronisk väg ska säljaren vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda den elektroniska överföringen av uppgifter och säkerställa en säker webbmiljö. Om köparen kan betala elektroniskt ska säljaren iaktta lämpliga säkerhetsåtgärder.

Säljaren får - inom lagens ramar - undersöka om köparen kan fullgöra sina betalningsförpliktelser samt alla fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om säljaren på grundval av denna undersökning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att vägra en order eller ansökan eller att förena utförandet med särskilda villkor.

Säljaren skall senast vid leverans av varan lämna följande information, skriftligen eller på ett sådant sätt att den kan lagras av köparen på ett tillgängligt sätt på en varaktig databärare:

Besöksadressen till säljarens filial där köparen kan framföra klagomål;

under vilka förutsättningar och på vilket sätt köparen kan utnyttja sin hävningsrätt, eller ett tydligt meddelande om att hävningsrätten är utesluten

Information om garantier och befintliga eftermarknadstjänster;

den information som ingår i artikel 4.3 i dessa villkor, såvida inte säljaren redan har lämnat denna information till köparen innan avtalet ingås;

kraven för att säga upp avtalet om avtalet har en löptid på mer än ett år eller är på obestämd tid.

Vid en löptidstransaktion gäller bestämmelsen i föregående stycke endast för den första leveransen.

Artikel 6 - Ångerrätt

För produkter:

Konsumenten får utan att ange skäl frånträda ett avtal om köp av en produkt under en betänketid på minst 30 dagar. Säljaren får fråga konsumenten om skälet till att han eller hon frånträder avtalet, men får inte tvinga konsumenten att ange skälet eller skälen.

Den ångerfrist som avses i punkt 1 börjar löpa dagen efter det att konsumenten, eller en tredje part som konsumenten i förväg har utsett och som inte är transportör, har mottagit varan, eller

om konsumenten har beställt flera produkter i samma ordning: den dag då konsumenten, eller en tredje part som konsumenten har utsett, har mottagit den sista produkten. Säljaren får, under förutsättning att konsumenten tydligt informerats om detta före beställningsprocessen, neka en beställning av flera produkter med olika leveranstider.

om leveransen av en produkt består av flera försändelser eller delar: den dag då konsumenten, eller en tredje part som utsetts av denne, har tagit emot den sista försändelsen eller delen;

vid avtal om regelbunden leverans av produkter under en viss period: den dag då konsumenten, eller en tredje part som utsetts av denne, har mottagit den första produkten.

När det gäller tjänster och digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium:

En konsument får säga upp ett tjänsteavtal och ett avtal om tillhandahållande av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium i minst 30 dagar utan att ange skäl. Säljaren får fråga konsumenten om skälet till att avtalet frånträds, men får inte tvinga konsumenten att uppge skälet eller skälen.

Den ångerfrist som avses i punkt 3 börjar löpa dagen efter det att avtalet har ingåtts.

Förlängd ångerfrist för varor, tjänster och digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium vid underlåtenhet att informera om ångerrätten:

Om säljaren inte har försett konsumenten med den lagstadgade informationen om ångerrätten eller det standardiserade ångerformuläret, löper ångerfristen ut 12 månader efter utgången av den ursprungliga ångerfristen som fastställts i enlighet med föregående stycken i denna artikel.

Om säljaren har gett konsumenten den information som avses i föregående stycke inom 12 månader från den dag då den ursprungliga ångerfristen började löpa, löper ångerfristen ut 30 dagar efter den dag då konsumenten mottog informationen. Mer information finns i returpolicyn (https://www.zenraparis.se/pages/returpolicy).

Artikel 7 - Köparens skyldigheter under ångerfristen

Under betänketiden ska konsumenten hantera produkten och dess förpackning varsamt. Han får endast packa upp eller använda produkten i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa produktens art, egenskaper och funktion. Grundprincipen här är att konsumenten endast får hantera och undersöka produkten på samma sätt som i en butik.

Konsumenten är endast ansvarig för värdeminskning på produkten som beror på ett sätt att hantera produkten som går utöver vad som är tillåtet enligt punkt 1.

Konsumenten är inte ansvarig för varans värdeminskning om säljaren inte har gett konsumenten all lagstadgad information om ångerrätten före eller i samband med att avtalet ingicks.

Artikel 8 - Konsumentens utövande av ångerrätten och kostnader för detta

Om konsumenten utövar sin ångerrätt ska han eller hon inom ångerfristen meddela säljaren detta med hjälp av standardformuläret för utövande av ångerrätt eller på annat otvetydigt sätt.

Konsumenten ska så snart som möjligt, dock senast 30 dagar från dagen efter det meddelande som avses i punkt 1, återlämna varan eller överlämna den till (en behörig företrädare för) säljaren. Detta är inte nödvändigt om säljaren har erbjudit sig att själv hämta produkten. Konsumenten har under alla omständigheter iakttagit ångerfristen om han återlämnar varan innan ångerfristen har löpt ut.

Konsumenten returnerar varan med alla levererade tillbehör, om möjligt i originalskick och originalförpackning, och i enlighet med de rimliga och tydliga anvisningar som säljaren har lämnat.

Risken och bevisbördan för att ångerrätten utövas korrekt och i rätt tid ligger hos konsumenten.

Konsumenten ska bära de direkta kostnaderna för att returnera produkten. Om säljaren inte har meddelat konsumenten att konsumenten ska stå för dessa kostnader eller om säljaren anger att han själv ska stå för kostnaderna, behöver konsumenten inte stå för kostnaderna för återsändandet.

Om konsumenten frånträder avtalet efter att först uttryckligen ha begärt att utförandet av tjänsten eller leveransen av gas, vatten eller el som inte är färdig för försäljning i en begränsad volym eller viss kvantitet ska börja under ångerfristen, ska konsumenten vara skyldig säljaren ett belopp som står i proportion till den del av åtagandet som säljaren har uppfyllt vid tidpunkten för frånträdandet jämfört med om åtagandet hade uppfyllts helt.

Konsumenten ska inte bära några kostnader för utförande av tjänster eller leverans av vatten, gas eller el, som inte har färdigställts för försäljning i en begränsad volym eller kvantitet, eller för leverans av fjärrvärme, om

säljaren inte har gett konsumenten den information som krävs enligt lag om ångerrätt, återbetalning av kostnader vid ångerrätt eller standardformuläret för ångerrätt, eller

konsumenten inte uttryckligen har begärt att tjänsten eller leveransen av gas, vatten, el eller fjärrvärme ska börja utföras under ångerfristen.

Konsumenten ska inte bära några kostnader för hel eller delvis leverans av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium om

konsumenten inte före leveransen uttryckligen har samtyckt till att avtalet börjar fullgöras innan ångerfristen löpt ut

han inte har bekräftat att han förlorat sin ångerrätt när han gav sitt samtycke, eller

säljaren har underlåtit att bekräfta denna förklaring från konsumenten.

Om konsumenten utövar sin ångerrätt ska alla tilläggsavtal upphöra att gälla enligt lag.

Artikel 9 - Säljarens skyldigheter vid frånträde

Om säljaren gör det möjligt för konsumenten att meddela sin ångerrätt på elektronisk väg, ska säljaren skicka ett mottagningsbevis för detta meddelande utan dröjsmål efter mottagandet.

Säljaren ska återbetala alla betalningar som konsumenten har gjort, inklusive eventuella leveranskostnader som säljaren har debiterat för den returnerade produkten, utan dröjsmål men inom 14 dagar efter den dag då konsumenten meddelar säljaren om att han eller hon har frånträtt avtalet. Om säljaren inte erbjuder sig att själv hämta varan, får han hålla inne med återbetalningen tills han har mottagit varan eller tills konsumenten visar att han har återlämnat varan, beroende på vilket som inträffar först.

För återbetalning ska säljaren använda samma betalningsmedel som konsumenten har använt, om inte konsumenten samtycker till ett annat sätt. Återbetalningen är kostnadsfri för konsumenten.

Om konsumenten har valt en dyrare leveransmetod än den billigaste standardleveransen, behöver säljaren inte återbetala de extra kostnaderna för den dyrare metoden.

Artikel 10 - Undantag från ångerrätten

Säljaren får undanta följande varor och tjänster från ångerrätten, men endast om säljaren tydligt angav detta när erbjudandet lämnades eller åtminstone i god tid innan avtalet ingicks:

Varor eller tjänster vars pris är kopplat till svängningar på den finansiella marknaden som säljaren inte har något inflytande över och som kan inträffa inom ångerfristen;

Avtal som ingås under en offentlig auktion. Med offentlig auktion avses en försäljningsmetod där produkter, digitalt innehåll och/eller tjänster erbjuds av säljaren till konsumenter som närvarar eller ges möjlighet att närvara personligen vid auktionen, under ledning av en auktionsförrättare, och där den som vinner budgivningen är skyldig att köpa produkterna, det digitala innehållet och/eller tjänsterna;

Tjänsteavtal, efter det att tjänsten har utförts till fullo, men endast om

utförandet har påbörjats med konsumentens uttryckliga förhandsgodkännande, och

konsumenten har förklarat att han förlorar sin ångerrätt när säljaren har fullgjort avtalet till fullo;

Paketresor enligt artikel 7:500 i civillagen och avtal om passagerartransport;

Tjänsteavtal om tillhandahållande av logi, om avtalet föreskriver ett visst datum eller en viss period för fullgörandet och annat än för bostadsändamål, transport av varor, biluthyrning och catering;

Avtal om fritidsaktiviteter, om avtalet föreskriver ett visst datum eller en viss tidsperiod för utförandet av dessa;

Produkter som tillverkas enligt konsumentens specifikationer, som inte är prefabricerade och som tillverkas på grundval av ett individuellt val eller beslut av konsumenten, eller som är klart avsedda för en viss person;

Produkter som förstörs snabbt eller har en begränsad hållbarhetstid;

Förseglade produkter som inte är lämpliga att returnera av hälsoskydds- eller hygienskäl och vars försegling har brutits efter leverans;

Produkter som på grund av sin natur oåterkalleligen blandas med andra produkter efter leverans;

Alkoholhaltiga drycker vars pris avtalades vid avtalets ingående, men vars leverans kan ske först efter 30 dagar och vars faktiska värde beror på fluktuationer på marknaden som säljaren inte har något inflytande över;

Förseglade ljud- och videoinspelningar samt datorprogram vars försegling har brutits efter leveransen;

Tidningar, tidskrifter eller magasin, med undantag för prenumerationer på dessa;

Leverans av digitalt innehåll på annat sätt än på en materiell bärare, men endast om:

utförandet har påbörjats med konsumentens uttryckliga förhandsmedgivande, och

konsumenten har förklarat att han därmed förlorar sin ångerrätt.

Artikel 11 - Priset

Under den giltighetstid som anges i erbjudandet får priserna på de produkter och/eller tjänster som erbjuds inte höjas, med undantag för prisändringar till följd av ändrade mervärdesskattesatser.

Med avvikelse från föregående stycke får säljaren erbjuda produkter eller tjänster vars priser är kopplade till fluktuationer på finansmarknaden och som säljaren inte har något inflytande över, med rörliga priser. Denna koppling till fluktuationer och det faktum att eventuella angivna priser är riktpriser ska anges i samband med erbjudandet.

Prishöjningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de är en följd av lagstadgade regler eller bestämmelser.

Prishöjningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om säljaren har föreskrivit det och:

de är en följd av lagstadgade bestämmelser eller föreskrifter, eller

konsumenten har rätt att säga upp avtalet från och med den dag då prishöjningen träder i kraft.

De priser som anges i erbjudandet av varor eller tjänster inkluderar mervärdesskatt.

Artikel 12 - Efterlevnad och ytterligare garanti

Säljaren garanterar att produkterna och/eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, de rimliga kraven på sundhet och/eller användbarhet samt gällande lagbestämmelser och/eller myndighetsföreskrifter på dagen för avtalets ingående. Om så avtalats garanterar säljaren även att produkten är lämplig för annat än normal användning.

En extra garanti som lämnas av säljaren, dennes leverantör, tillverkare eller importör ska aldrig begränsa de lagliga rättigheter och krav som konsumenten kan göra gällande mot säljaren på grundval av avtalet om säljaren har underlåtit att uppfylla sin del av avtalet.

Med extra garanti avses ett åtagande av säljaren, dennes leverantör, importör eller tillverkare som ger konsumenten vissa rättigheter eller anspråk som går utöver vad konsumenten enligt lag är skyldig att göra om säljaren inte har uppfyllt sin del av avtalet.

Artikel 13 - Leverans och utförande

Säljaren skall iaktta största möjliga omsorg vid mottagande och utförande av beställningar av varor och vid bedömning av förfrågningar om tillhandahållande av tjänster.

Leveransplatsen är den adress som konsumenten har meddelat säljaren.

Med iakttagande av vad som anges i punkt 4 i de allmänna villkoren ska säljaren utföra accepterade beställningar skyndsamt och senast inom 30 dagar, om inte annan leveranstid har avtalats. Om leveransen försenas eller om en beställning inte kan eller endast kan utföras delvis, kommer konsumenten att informeras om detta senast en månad efter det att beställningen gjordes. Konsumenten har i så fall rätt att häva avtalet utan kostnad och rätt till eventuellt skadestånd.

Efter hävning enligt föregående stycke ska säljaren utan dröjsmål återbetala det belopp som konsumenten har betalat.

Risken för skada på och/eller förlust av produkter ligger hos säljaren fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en representant som utsetts i förväg och gjorts känd för säljaren, såvida inte annat uttryckligen avtalats. Du hittar mer information om vår leveranspolicy(https://www.zenraparis.se/pages/integritetspolicy).

Artikel 14 - Transaktioners varaktighet: varaktighet, uppsägning och förnyelse

Uppsägning:

Konsumenten får när som helst säga upp ett avtal som ingåtts på obestämd tid och som omfattar regelbunden leverans av varor (inklusive el) eller tjänster, förutsatt att det finns avtalade uppsägningsregler och att uppsägningstiden inte överstiger en månad.

Konsumenten kan säga upp ett tidsbegränsat avtal som ingåtts för regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster när som helst vid utgången av den tidsbegränsade perioden, med förbehåll för de överenskomna uppsägningsreglerna och en uppsägningstid som inte överstiger en månad.

Konsumenter kan säga upp de avtal som nämns i föregående stycken:

- Avbeställa när som helst och inte vara begränsad till avbeställning vid en viss tidpunkt eller under en viss period;

- Säga upp minst på samma sätt som de ingicks av honom;

- Alltid säga upp med samma varsel som säljaren har angett för sig själv.

Artikel 15 - En produkt kan inte levereras

Produkten är slutsåld

Den produkt du beställt är tyvärr slutsåld. För detta kommer du att få en butikskreditkupong värd köpbeloppet, så att du kan välja en ny produkt. Värdebeviset kan inte omvandlas till kontanter. Denna policy är fastställd och gäller utan undantag.

Avbeställd order på grund av eventuellt bedrägeri

Beställningen har avbrutits eftersom leveransen har flaggats som potentiellt bedräglig. Dina pengar kommer att hållas inne tillfälligt och en utredning kommer att inledas. Vid behov kommer information att delas med polisen. Om utredningen inte visar på några oegentligheter kommer beställningen ändå att levereras så snart som möjligt.


Integritetspolicy: Klicka här

Betalningsmetoder: Klicka här

 

Kontaktuppgifter till oss

E-post: info@zenraparis.se
Eller kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Information om företaget:

Webbplatsens namn: Zenraparis.se
Företagets namn: Zenra Paris
E-post: info@zenraparis.se
Telefonnummer: +31613063667
Kontaktformulär: https://zenraparis.se/pages/kontakt
Adress: Torsgatan 7, Uppsala, 753 14, Sverige

Redwood Media Group Limited, 50 Stanley Street, Central, Hong Kong Island, Hong Kong | 77513402

Öppettider:
Måndag till fredag: 09:00 - 17:00 (CET)
Lördag och söndag: stängt

Vår kundtjänst står till tjänst från måndag till fredag, från kl. 9.00 till 17.00. Vi strävar efter att besvara alla e-postmeddelanden inom 24 timmar.